Saturday 27 July 2013

Masa Cepat Berlalu

Cepatnya masa berlalu!

Jam menunjukkan 1:00 pagi. Aku terjaga dari tidur. Tengok tarikh,dah bulan 7 rupanya. I felt something wrong inside me. Mana tidaknya,aku rasa umur aku masih 17 tahun lagi. Tapi rupanya dah 19 dah pun.

Seingat aku,aku baru jer lepas ambil result SPM,seronok-seronok... Tinggalkan sekolah..

Hei,apa sudah jadi..? Aku dah tak pakai seluar hijau dan berbaju putih serta bertie lengkap! SPM pun dah lepas!

Ada juga penyesalan di situ. Yelah,waktu sekolah dulu tak belajar betul-betul. Tapi bila dah masuk Universiti,punyalah pulun pecah kepala tahap gaban serius giler nak siapkan assignment serta skor test.

Waktu sekolah,ponteng kelas. Aku mengaku,aku pun pernah ponteng kelas,dah nak dekat SPM kott masa tu.

Kalau sekarang umur aku dah 19. Setahun lepas tu,aku dah 20. Bila nak kahwin?

Serius,ramai student habis je diploma mesti nak kahwin. Biasalah benda tu. Orang kata dah jadi adat istiadat.

Apakah matlamat kita seterusnya?

Pernah terfikir tak?

Kalau masa cepat berlalu,adakah kita nak sia-siakan masa yang kita ada sekarang ni?

Biasanya orang akan menyesal jika diorang tak buat benda yang patut diorang buat.

Masa tak boleh berpatah kembali.

Hargai masa.

Masa itu emas.

Yang student,study sampai pecah kepala. Barulah tak menyesal nanti.

Yang kerja,kerja sampai pecah kepala,kumpul duit buat kahwin.

Err..

No comments: