Wednesday, 31 December 2014

2015: Azam Baru Tahun Baru

Assalamualaikum semua.
Tahun 2014 sudah melabuhkan tirainya. Macam-macam yang telah aku lalui dengan pengalaman suka duka dalam bercinta, belajar dan pelbagai lagi. Azam aku tahun lepas pun tak settle lagi. Tapi tak apa, itu boleh fikir nanti.

Tahun 2015 ni apa yang korang rancang nak buat?

Aku rasa mesti azam tu ada. Aku tahu korang nak cakap "Aku  berazam tak nak jadi macam Azamuddin." Okay? Okay? Tak lawak kott. Seriuslah sikit.

Sebenarnya dalam tahun 2014 banyak tragedi yang menimpa negara kita Malaysia. Dengan kejadian MH370, MH17 dan banjir besar melanda di Kelantan membuatkan aku terfikir...

HIDUP KITA NI TAK LAMA.

Kadang-kadang aku rasa macam cepat je masa berlalu. Maksud aku, siang makin rasa cepat jadi malam. Malam makin rasa cepat jadi siang. Apa yang berlaku? Seharian apa yang aku buat?

Sebenarnya kalau seharian duduk depan laptop memang terasa sangat sekejap.

Dengan main game, game, game...

Memang cepat masa berlalu. Sedar tak sedar, waktu solat semuanya tertinggal.

Apa yang berlaku?

"Ini semua konspirasi Yahudi!" Alasan biasa.

Tapi, kita sebagai manusia ni memang perlu ada azam untuk berubah. Yang baik ke arah lebih baik. Yang buruk ke arah lebih buruk. Ohh bukan, yang buruk ke arah lebih baik laa. Sebab manusia sentiasa berubah. Jadi, pilihlah jalan yang baik. Tidak menyesal nanti. Yakinlah. Percaya. Believe.

Itu je.