Friday, 28 February 2014

Dipenjara Janji

Hatiku digirisnya lagi
Kali ini lebih dalam dan pedih
Kerna aku sudah berjanji
Dia cinta ku yang terakhir
Sungguh tak pernah ku menduga
Dia akan mengulanginya semula
Namun untuk menodai cinta
Dan membiarkan aku sengsara
Dia tempat ku sandar
Angan ku pendamkan
Satu percintaan
Yang bisa ku jadikan
Tangga-tangga ku ke pintu syurga
Meleraikan rindu
Mengecap bahagia
Yang kerap dimadah
Insan yang murni
Yang dah rasakan cinta
Yang aku mimpi
Sungguh tak pernah ku menduga
Dia akan mengulanginya semula
Namun untuk menodai cinta
Dan membiarkan aku sengsara
***
Lirik ni.. Buat aku jadi sedih. Sebab ada kena mengena dengan aku. Huu. Takpelah, tak ada jodoh kott.

Wednesday, 19 February 2014

Tak Peduli

Masih tak peduli.
Duduk di situ.
Tidak endahkan.
Dan tak buat apa-apa.

Sedar tak...
Ada yang menyukaimu dari jauh.
Faham tak?
Cukup lama.
Lama.
Masih tak sedar?

Kenapa masih tidak endahkan,
perasaan ini.

Kau tidak endahkan atau kau tak perasan?
Sengaja atau tidak,
Aku cuba dengan keringat aku.
Aku takut.
Aku sedar..
Siapa aku.
Apa yang aku ada.

Kosong.
Hanya sekadar cebisan SPM.
Adakah itu akan buat kau benci pada aku?

Umur bukan sekadar ukuran.
Rupa bukan sekadar ukuran.
Kayu pengukurnya adalah agama.

Namun, saat ini...
Aku lemah.
Aku sendiri.

Setakat perhatikan,
tanpa mampu luahkan,
takut.

Kecewa.
Tidak diendahkan.
Mungkin aku perlu mengadu pada Ilahi.

Tentang hati ini.
Kerna cinta ini.
Itu sahaja.

Sayu hati ini,
mengenangkan nasib..
Diri yang tidak dipeduli ini.

Thursday, 13 February 2014

Totally Fucked It Up!

Normal...
Bila kita suka seseorang tu..
Mesti kena rijek. Yeah, perkara biasa.

Aku tahu.
Sebab aku pun pernah kena.
Suka kat orang, tetiba orang tu rijek kita.

Perkara simple macam ni bukan senang nak setel.
Makan masa.

Nasib baik...
Ada penyelamat.
Member. Yeah.

Kerana member, kita dapat merilekskan diri.
Kerana member juga kita tak sunyi.

Waktu sekolah dulu, aku memang nekad.
Bukan naked yer.
Apa yang aku buat, aku takkan fikir.
Terus je buat tanpa fikir risiko.

Aku tak peduli.
Lantaklah apa yang nak jadi.
Apa je kemahuan aku mesti tertunai.

Tapi, aku fikir rasional jugak.
Walaupun kadang-kadang..
Its totally fucked it up.

Because of girl.

Aku tak berdendam.
Cuma terasa hati. Sikit.
Tu je.

Rijek.
Hahaha.
Bende dowh?