Wednesday 19 February 2014

Tak Peduli

Masih tak peduli.
Duduk di situ.
Tidak endahkan.
Dan tak buat apa-apa.

Sedar tak...
Ada yang menyukaimu dari jauh.
Faham tak?
Cukup lama.
Lama.
Masih tak sedar?

Kenapa masih tidak endahkan,
perasaan ini.

Kau tidak endahkan atau kau tak perasan?
Sengaja atau tidak,
Aku cuba dengan keringat aku.
Aku takut.
Aku sedar..
Siapa aku.
Apa yang aku ada.

Kosong.
Hanya sekadar cebisan SPM.
Adakah itu akan buat kau benci pada aku?

Umur bukan sekadar ukuran.
Rupa bukan sekadar ukuran.
Kayu pengukurnya adalah agama.

Namun, saat ini...
Aku lemah.
Aku sendiri.

Setakat perhatikan,
tanpa mampu luahkan,
takut.

Kecewa.
Tidak diendahkan.
Mungkin aku perlu mengadu pada Ilahi.

Tentang hati ini.
Kerna cinta ini.
Itu sahaja.

Sayu hati ini,
mengenangkan nasib..
Diri yang tidak dipeduli ini.

No comments: