Monday, 14 October 2013

Orang Ketiga's

Assalamualaikum semua,
Entry kali ni bertajuk orang ketiga. Korang semua pasti tahu apa maksud orang ketiga bukan? Lagi-lagi dalam hubungan cinta. Haha. Susah bila ada orang ketiga ni. Porak-peranda hubungan kita.

Aku juga tak terlepas daripada perkara itu.
Bila ada seseorang yang jatuh hati dengan pasangan anda,apa yang perlu anda buat?

A.Mengalah dan biarkan pasangan kita dengan lelaki/perempuan tersebut
B.Tak mengalah dan cuba pertahankan hubungan cinta pasangan kita

Aku pilih B. Sebab aku rasa aku boleh jaga pasangan aku dengan baik. Bagaimana pula dengan kamu-kamu semua ni? Ya,kamu juga.

Sakit hati tak bila pasangan kita keluar dengan orang lain? Pasti cemburu tahap super kan? Hahaha. Aku faham perasaan anda semua ni.

Tapi kalau boleh cubalah pertahankan hubungan cinta kamu semua ni. Aku rasa kadang-kadang kita kena berkorban juga untuk jaga hati pasangan kita supaya tak berubah. Sebab nescaya apa yang kita usahakan tu akan berhasil jika disertakan dengan doa dan tawakal.

Masalahnya jika orang ketiga tu tak nak mengalah. Apa,tak ada lelaki/perempuan lain ke nak tackle? Itu yang jadi duri dalam daging tu. Aku pun tak paham. Ada jugak orang macam tu yer.

Ada yag kata alasannya nama pun cinta.

Cinta pada pasangan orang? Hurmmm...

Aku tak tahu nak kata apa.

Pendapat kamu semua macam mana?

No comments: