Tuesday, 6 August 2013

Raya Dan Penyakit Mendatang!

Selamat Hari Raya Aidilfitri aku ucapkan pada semua yang sudi membaca blog ini!

1 Syawal dah menjelma mulai esok hari. Dan ada tak kita berasa sedih dengan peninggalan Ramadhan? Banyak tak amalan yang kita buat sepanjang bulan yang mulia ini? Pahala yang berlipat ganda,doa dimakbulkan dan macam-macam lagi. Aku mengaku,aku ada jugak sedikit menyesal sebab terlalu sibuk dengan hal dunia umpamanya assignment dan sebagainya.

Apapun,ni nak cerita sikit pasal raya ni. Biasalah bila hari raya kena solan sunat Aidilfitri. Lepas tu,bermaaf-maafan dengan keluarga. Haa..yang jadi satu halnya bila dah dapat makan ni,makanlah sampai tak ingat dunia. Dengan minum air berkarbornat lagi,makan macam-macam kuih lagi sampai perut kembung. Makaih...enjoy sungguh makan yer.

Makan-makan lepas raya dapat penyakit. Kencing manis laa,darah tinggi laa. Macam-macam penyakit laa yang ada. Jaga pemakanan tu. Awak tu baru je habis puasa,perut baru habis rehat waktu puasa dah sumbat macam-macam waktu raya. Lepas tu,sakit,banyak keluar duit,menjerit-jerit sebab poket dah sempit. Ehh,boleh jadi pantun ni.

Dah-dah..aku kena berangkat pergi. Selamat hari raya!

No comments: