Monday 28 October 2013

Alahai Result!

Ya, result. Itulah benda yang paling aku takutkan. Lagi beberapa hari result nak keluar. Aku harap baik-baik ajelah keputusan aku. Tak nak repeat. Siapalah yang nak repeat paper kann? Semua orang tak nak rasanya.

Kadang-kadang rasa menyesal jugak sebab aku tak belajar betul-betul. Yelah, waktu keputusan nak keluar nilah sibuk benar nak salahkan diri sendiri. Haha, kalau tak harammm.. Asyik enjoy aje memanjang.

Lepas dapat result tak berapa nak bagus.. Mesti aku akan kata "Next semester aku mesti berusaha lagi. Aku takkan gagal." Kata aku demikian.

Tapi, bila dah masuk kampus balik. Mulalah enjoy lagi. Asyik dota, dota, dan dota. Hari-hari buat benda sama. Bila nak habis tak tahulah..

Waktu dekat dengan final barulah nak pulun habis. Aku tak nak macam tu lagi kalau boleh. Sebab kalau study last minute boleh menyebabkan kegagalan yang tak dijangka.

Jadi, beringatlah wahai kawan-kawanku. Mainlah dota sepuasnya tetapi pastikan anda dah study pecah kepala tahap dewa terlebih dahulu. Barulah korang boleh main puas-puas.

Kalau tidak, gagal bakal menantimu. Aku yakin dan pasti. Cubalah main puas-puas dan janganlah kamu berstudy. Marilah beramai-ramai kita melihat hasilnya.

Aku tak nak buat macam tu.
Woo..keputusan aku keluar 1 November 2013. Doakan aku yer!
Aku harap yang terbaik.

No comments: