Saturday 10 May 2014

Jenis Budak Dekat Universiti

Tahniahlah kepada yang dapat result UPU tu. Maka, anda lagi selangkah ke alam universiti. Ya, di mana anda akan mendengar istilah-istilah seperti lecturer, assignments, coursework, test, final, dean list dan macam-macam lagi istilah yang akan anda temui di alam universiti.

Jadi, bersediakah anda?

GUIDE TO UNIVERSITY FOR DUMMIES:

1. Belajar betul-betul.
2. Jangan culture shock.
3. Ingat mak ayah. Jangan sibuk cari girlfriend/boyfriend saje.
4. Jangan fikir kawen muda. Duit pun pinjam PTPTN ada hati nak kahwin.
5. Sentiasa bersikap toleransi dengan orang lain.

Jadi, ceritanya anda akan jumpa macam-macam orang kat universiti. Mari kita singkap satu-satu..

1. HOTSTUFF
Mereka ini adalah antara orang yang paling femes dekat dalam universiti. Sebut saja nama dia, pasti ramai kenal. Cara pemakaian mereka juga amat versatil. Selalunya diorang ni ada rupa paras yang menarik. Hensem ataupun cantik.

2. NERD
Yang ni adalah antara orang kata pelajar yang boleh kita kenal dengan cara pemakaian yang baju besar-besar. Beg penuh dengan buku. Tak up-to-date dengan perkembangan semasa.(bukan semua) Dan kebanyakan mereka ini adalah gamers.

3. MONYET
Jenis ni jakun sikit dengan keadaan semasa. Kalau nampak perempuan atau lelaki ke apa ke mesti bising. Dalam kelas pun macam tu jugak. Tapi waktu test, hampeh. Apa pun tak ada. Kosong. Biasanya golongan ni mudah dijumpai di merata-rata tempat.

4. COUPLE
Yang ni tak menganggu orang. Tapi kadang-kadang buat sakit mata jugaklah kalau kita tengok. Belum kawen lagi dah pegang-pegang tangan bagai daa.. Tak faham aku. Melihat keadaan ini, eloklah kita mencegah daripada kaum ini membiak sama sekali. Tak baik dik oii couple-couple ni.

5. PERFECTO
Yang ni serba tahu. Tanya apa sahaja mesti dia dapat jawab. Versatil dan bergaya jugak. Walaupun ulat buku, tapi golongan ni adalah banyak membantu dalam assignment. Biasanya diorang takkan teragak-agak untuk tolong member dalam kesusahan. Walaupun diorang ni kadangkala ada bersikap angkuh sikit tapi tak apa, benda tu boleh tolak tepi.

6. FANATIK BOLA
Mereka sentiasa ajak anda tengok bola. Ataupun kadang-kadang pergi main futsal bersama-sama member kesayangan. Golongan ni biasanya boleh buat member bersukan. Dari duduk bilik tak buat apa, baik pergi beriadah. Dapat juga keluarkan peluh dan badan menjadi sihat belaka.

7. PLAYBOY/PLAYGIRL
Yang ni suka keluar dengan macam-macam perempuan/lelaki. Bahaya sebab mereka mainkan perasaan perempuan dengan mudah mengucapkan kata-kata yang mampu meragut hati ini. Jauhilah golongan ini.

8. MATA KERANJANG
Jenis suka sightseeing lelaki/perempuan. Tidak membahayakan bagi anda.

Ada lagi yang aku nak tulis tapi rasa penatlah.. Jadi enjoy dulu yer gambar di bawah. Ini yang akan anda hadap selepas ini di alam universiti.



No comments: