Monday 7 July 2014

Cerita Semester 4

Salam semua,
dah lama aku tak menulis kat blog ni sejak masuk semester 4. Maklumlah.. busy memanjang nak buat macam mana. Tak sibuk bukan student namanya. Sebab kita bukan free sepanjang masa.

Aku pun begitu juga. Dengan pindah ke UiTM Pasir Gudang... Hidup kat Johor ni berbeza sangat dengan kat Penang. Almaklumlah JDT kann.. Semua barang mahal laa jugak lagi-lagi makanan. Kawasan perindustrian kott. Biasanya makanan kat utara lagi murah.

Duduk rumah sewa kena bayar sewa. Standard laa tu. Haha. Kena cut bajet sikit. Tak potong bajet memang tak boleh bayar sewa rumah laa ceritanya.

Tapi, aku rindu juga kawan-kawan aku yang ada kat UiTMPP. Banyak kenangan aku kat sana. Fuhh..sentimental jugak aku ni. Tapi aku cuma tulis apa yang aku rasa je. Sebab bukan selalu rasa nostalgic macam ni.

Keadaan sekarang ni makin tekanan, sudahlah repeat 1 paper lepas tu terpaksa berhadapan dengan perkara yang malas aku nak taip. Tapi tak apa, semua perkara mesti ada jalan penyelesaiannya.

Apa pun, setakat ni aku dah berjalan juga kat Johor ni. Stadium Pasir Gudang sudah aku lawan. Tengok Kedah vs JDT II laa apa lagi. Gempak jugak even aku tak sempat tengok gol Kedah. Gol awal kott.. Satu pengalaman yang orang kata baru bagi aku sebab dapat pergi stadium Johor. Jauh beza dengan Stadium Shah Alam.

Yang lain nanti aku cerita.

No comments: