Friday 14 March 2014

Perasan

Susah nak duga.
Susah nak perasan.
Kenapa aku cakap macam tu?

Sebab susah nak perasan orang suka kita.
Kadangkala takut syok sendiri pun ada.
Lumrah kehidupan budak-budak U.

Tapi, aku ada suka sorang ni.
Dari semester 1.
Nak kata aku suka dia, yalah.
Masalahnya, adakah dia suka aku?

Nak cuba tarik perhatian dia, takut buat benda bodoh.
Korang pun sama, kalau ada sorang yang kita minat memang payah nak luahkan.
Aku lagi teruk, susah sikit nak cakap dengan perempuan yang aku suka.
Permasalahan yang bermasalah.

Nak tekel perempuan bukan mudah.
Siapa kata senang memang gilalah.
Aku nak cakap dengan perempuan pun tak berapa berani.
Haha memang kepayahan begitu.

Yang paling perit...
Bila kita dapat respons negatif dari perempuan yang kita suka.
Kita fikir dia suka kita.
Rupanya kita hanya PERASAN.

PERASAN yang dia suka kita.
Sedangkan dia anggap kita kawan je.
Jadi apa yang patut kita buat?
Berdiam diri atau cuba yang lain?

Atau masih tetap cuba tackle dia?

Masalah lagi.
Final examination. Tak baca apa lagi.

No comments: